Tirsdag, den 15.01.2019       Afgang fra Gimsing Skole, kl. 09.00
“Rundt om norsk og finsk”
Forstander på Seniorhøjskolen i Nørre Nissum, Maria Kangas Christensen, vil med erfaringer fra at bo i Norge og Finland og ved gennem et par årtier at have beskæftiget sig med sprog, reflektere og diskutere sprog og identitet med os. Maria er cand.mag. i retorik og BA i finsk.
Vi starter med en kop formiddagskaffe. Herefter foredrag.
Kl. 12.30 frokost inkl. kaffe og rundvisning på området.
Pris inkl. foredrag, formiddagskaffe, frokost og bustransport 200 kr. Ca. kl. 14.00 returnerer vi til Struer.
Bindende tilmelding senest den 5.01.2019 til 97850578 eller 40813766.
Alle er velkomne.
Bussen samler op ved Tegltorvet og ved Meny på Ølbyvej.

Onsdag, den 06.02.2019      Restaurant ”Ved Fjorden”, Struer, kl. 12.30
“Nordisk gæstebud”
Igen i år holder foreningen den traditionelle nordiske middag på Restaurant Ved Fjorden, hvor der står en spændende Læsø-inspireret middag på menuen.
Pris pr. kuvert inkl. en øl, vand eller et glas vin + kaffe:300 kr.
Yderligere drikkevarer kan købes.
Bindende tilmelding senest den 21.01.2019 til 97850578 eller 40813766.

Tirsdag, den 12.03.2019 Gimsing Menighedshus kl. 14.00
“Foreningen NORDEN 100 år”
Struer Lokalafdeling fejrer 100 års jubilæet med et flot jubilæumsarrangement med ”De Eventyrlystne” fra Thyholm.
Før underholdningen afholdes foreningens ordinære generalforsamling (Kl. 14.00) og herefter får vi kaffe med brød.
Sidst på eftermiddagen jubilæumsspisning for alle interesserede.
Pris for middag: 160 kr. ellers fri adgang.
Tilmelding nødvendig til 97850578 eller 40813766.

Mandag, den  15.04.2019 -16.04.2019
“Nordisk Gallaaften i København”
100 års jubilæumsarrangement 1-2 dage. Bus herfra.
Flere oplysninger kommer senere på hjemmesiden.

Læsø – enestående natur og kultur
Den 7.-9. maj 2019 gennemfører foreningen i samarbejde med Venøbussen en spændende tre-dagestur til Læsø. De sidste 5000 år er Læsø vokset med 2 meter hvert år – hele kysten rundt. Vi skal opleve Saltsyderiet, en tur til Hornfisk Røn med fortælling og også se sølvskatten. Vi skal besøge museumsgården med tangtag, Læsø Uldstue, glaspusteri, Vesterø Kirke, strandenge, klitter, byer og meget mere. Vi skal bo på Gammelgård Feriecenter i Byrum – midt på øen.
Pris: 3.200 kr. inkl. bus, overnatninger, alle entréer, morgenmad, frokostpakker og aftensmad. Tillæg for enkeltrum:  Kan vi oplyse ved tilmelding. Prisen er med forbehold og baseret på min. 40 deltagere.
Tilmelding til rejsen til Eskild Højgaard: 97871692, eller 51141692 eller mail: ebhojgaard@gmail.com.

Han Herred og Limfjordsegnene
Éndagsbustur – Tirsdag, den 20. august 2019
Vi kører over Thy til Han Herred og krydser os frem til forskellige spændende steder. Vi skal se prøvestationen for de store vindmøller i Vesløs, se museumsbryggeriet i Fjerritslev og det nyopførte Svinkløv badehotel. Frokost med håndmadder i Fosdalen og besøg på Limfjordmuseet i Løgstør, hvor et gammelt Venø-skib er udstillet. Ellers Frejlev Kirke med udsmykning af Per Kirkeby. Aftensmad et godt sted på hjemvejen.

Afgang fra Gimsing Skole kl. 07.30. Opsamling: Tegltorvet og ved Meny på Ølbyvej.
Pris 590 kr. inkl. bus, guide, entréer og alle måltider inkl. drikkevarer.
Tilmelding til Ryan: 40635476 eller Kurt: 40813766 eller 97841865
Mail: kurtp@pedersen.mail.dk