23.-26 april
Kommunens skolebørn hører om Sarpsborghjælpens historie og lærer sangene

Mandag d. 20. maj
Ved Sarpsborgpigen – Fejring – Fællesarrangement Struer Kommune og Foreningen Norden, Struer.
Deltagelse af politikere og embedsmænd fra venskabsbyerne.
Taler bl.a. ved borgmesteren.
Sange

19.-21. maj
Under brobuen – nordisk udstilling
Byflagning – nordisk
På lydbænken: 2 Sarpsborgsange + Min nordiske model

Læsø – enestående natur og kultur
Den 7.-9. maj 2019 gennemfører foreningen i samarbejde med Venøbussen en spændende tre-dagestur til Læsø. De sidste 5000 år er Læsø vokset med 2 meter hvert år – hele kysten rundt. Vi skal opleve Saltsyderiet, en tur til Hornfisk Røn med fortælling og også se sølvskatten. Vi skal besøge museumsgården med tangtag, Læsø Uldstue, glaspusteri, Vesterø Kirke, strandenge, klitter, byer og meget mere. Vi skal bo på Gammelgård Feriecenter i Byrum – midt på øen.
Pris: 3.200 kr. inkl. bus, overnatninger, alle entréer, morgenmad, frokostpakker og aftensmad. Tillæg for enkeltrum:  Kan vi oplyse ved tilmelding. Prisen er med forbehold og baseret på min. 40 deltagere.
Tilmelding til rejsen til Eskild Højgaard: 97871692, eller 51141692 eller mail: ebhojgaard@gmail.com.
Han Herred og Limfjordsegnene
Éndagsbustur – Tirsdag, den 20. august 2019
Vi kører over Thy til Han Herred og krydser os frem til forskellige spændende steder. Vi skal se prøvestationen for de store vindmøller i Vesløs, se museumsbryggeriet i Fjerritslev og det nyopførte Svinkløv badehotel. Frokost med håndmadder i Fosdalen og besøg på Limfjordmuseet i Løgstør, hvor et gammelt Venø-skib er udstillet. Ellers Frejlev Kirke med udsmykning af Per Kirkeby. Aftensmad et godt sted på hjemvejen.

Afgang fra Gimsing Skole kl. 07.30. Opsamling: Tegltorvet og ved Meny på Ølbyvej.
Pris 590 kr. inkl. bus, guide, entréer og alle måltider inkl. drikkevarer.
Tilmelding til Ryan: 40635476 eller Kurt: 40813766 eller 97841865
Mail: kurtp@pedersen.mail.dk